.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
گفتگو میگنا با امیری مديركل سابق آموزش و پرورش ؛
سه سال خدمت در آموزش و پرورش مازندران چگونه گذشت؟
محمدعلی امیری مدير کل سابق آموزش و پرورش مازندران جزء محدود مديراني بود كه با مشی اعتدالی‌اش به مازندران آمد و در به کارگیری افراد نگاه اعتدالی، تجربه مفید، پاکدستی و تخصص نیروها توجه داشته واز توانایی ،ظرفیت کسانی که دارای این ویژگی ها بودند استفاده کرد..

به گزارش شمال نیوز، در این گزارش گفتگوی سایت میگنا با محمدعلي اميري مديركل سابق آموزش و پرورش استان مازندران و مديركل پيشين امور تربيتي و مشاوره وزارت آموزش و پرورش با هم می خوانیم.


 سه سال خدمت در آموزش و پرورش مازندران چگونه گذشت؟
معلمی بودم با 27 سال سابقه خدمت ، با تجارب گرانسنگی از خدمت در حوزه های مختلف آموزش و پرورش (از مدرسه تا ستاد وزارتخانه) توفیق پیدا کردم تا مدت بیشتر از 3 سال در سرزمین سرسبزی که در آن متولد و تربیت شدم به عنوان معلم در آموزش و پرورش استان ایفای مسئولیت نمایم ؛ این آرزویی است که هر فرزندی از مازندران که در بیرون استان خدمت می نماید در سر می پروراند ، خداوند را از این بابت بی نهایت شکرگزارم.

 

    آموزش و پرورش استان مازندران با حدود پاتصدهزار دانش آموز در سطح حدود 4هزار مدرسه و در 32 اداره آموزش و پرورش و بیشتر از 42هزار همکار که بالاترین میزان تحصیلات را در بین معلمان کشور دارا هستند ، و از توان علمی و فنی برجسته ای برخوردار بوده و از جمله موفق ترین نيز هستند ، از جایگاه ویژه ای در کشور برخوردار است. مدیریت در اين عرصه و با اين ويژگي ها ، استعدادها ، مطالبات ، خواستها و انرژی های جاری و متراکم کاری ، حساس و دارای ظرافت خاص خودش مي باشد.

در واقع آموزش و پرورش مازندران یک مجموعه انسانی قوی ، علمی و فرهنگی است که مدیریت بر آن نیازمند مهارتهای قوی انسانی،ادراکی و فني است.
در دوران تصدی اینجانب به گواهی اغلب همکاران عزیز ، جوّ صمیمیت ،رفاقت ،نشاط و مهربانی در سطح اداره کل و مناطق استان به نقطه اوج خود رسیده بود که با الطاف الهی و با تلفیق اندک توانمندی  که در سایه دانش مدیریتی و تجارب یاد شده بدست آمده بود ، روابط خوبی با همکاران عزیز و دانش آموزان از سطح اداره كل تا مدرسه برقرار نمودم تا کشتی آموزش و پرورش استان در این مدت، توانست به ساحل آرامش و تلاش صادقانه برسد ، و توانستیم، در سایه ی استحکام و ارتقای روابط انسانی و گشودن چتر عاطفی به پهنای استان مازندران به موفقیت های زیادی دست یابیم .
هم افزایی بدست آمده ، درک متقابل و همدلی ، اساسی شد تا برای رسیدن به موفقیت، که امروز هرکدام از آنها میراثی و یادگاری گران بها برای استان و مردم عزیزمان است.

آموزش و پرورش نهادی موثر در ایجاد سرمایه اجتماعی است و عهده دار وظایف اساسی تعلیم و تربیت فرزندان کشور و تاثیرگذار در فرهنگ عمومی جامعه مي باشد ، بنابراین در طول دوران مدیریت خود تلاش کردم آموزش و پرورش را از اقدامات حزبی ، جناحی،سیاسی و جریانی دور نگه داشته و از اقدامات توأم با افراط و تفریط و سیاست زدگی پرهیز داشته باشم و در شرایط کاملا متعادل و شایسته سالارانه به انجام وظیفه بپردازم.
یادم هست ، روزی خبرنگاری از من سئوال كرد: آیا تیمی برای همراهی و همکاری در مدیریت استان با خود آورده اید؟ پاسخ دادم خیر، من معلمی با سابقه و مدیری با دانش تخصصی هستم، تشکیل تیم را برای همکاری در مدیریت قبول دارم، اما نه از بیرون از سیستم ،چون مدیر باید بتواند از میان همکاران موجود تیم بسازد، و این از شاخص های یک مدیر موفق است (مصاحبه در آرشیو یکی از هفته نامه های استان موجود است)

بنابراین با کمترین حذف و اضافه از میان همکاران موجود سیستمی قوی، با انگیزه و موفق تشکیل شد و آغازی با سرانجام پرافتخار در استان شکل گرفت. ایجاد چتر فرهنگی و قرآنی مطلوب در سطح مدارس استان با نگاه تقویت ، توسعه و بالندگی فعالیت های فرهنگی و قرآنی در حوزه های مختلف قرآنی ، حجاب و عفاف ، راه اندازی هیأت های مذهبی به عنوان کانون تعاملات فرهنگی و ایجاد علاقه و حب اهل بیت (ع) در دل دانش آموزان از جمله رویکردهای دیگرم بود.

ساماندهی ویژه نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان مازندران به نحوی که از هدر رفت منابع مالی آموزش و پرورش جلوگیری شد و اين اقدام استان مازندران به عنوان یک فعالیت برجسته مورد مطالعه و استفاده وزارت قرار گرفت از جمله فعالیت های مورد نیازی بود که به حول و قوه الهی موفق به انجام آن شدیم. تعامل بسیار بالا و سازنده با دستگاههای اجرایی و فرهنگی در سطح استان به منظور کسب اعتماد و حمایت بیشتر برای آموزش و پرورش استان از جمله راهبردهای دیگرم در مدیریت بود.
نهادهایی چون شورای آموزش و پرورش ، سپاه کربلای استان ، بسیج فرهنگیان و دانش آموزی ، کمیته امداد حضرت امام(ره) ، بنیاد شهید و امور ایثارگران ، سازمان آموزش فنی و حرفه ای ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، کانون پرورش فکری كودكان و نوجوانان، جهاد کشاورزی و... اعتبار بخشی به خانواده وحمایت از نقش آفرینی و دخالت در عرصه های تصمیم سازی در سطح مدارس و ادارات و توجهاتی از این دست باعث شد تا آموزش و پرورش استان مورد حمایت جدی سایر دستگاه ها و به ویژه اهالی فهیم ، علم دوست و با فرهنگ استان مازندران واقع شود به نحوی که مشارکت هم استانی های عزیز در بخش ساخت مدارس ، هوشمندسازی و تأمین نیازهای مالی و مادی و معنوی زبان زد همگان در سطح کشور گردید. بازدید سرزده و حضور دایمی در مدارس ادارات مختلف استان در هر هفته از جمله اقداماتی بود که با هدف بررسی میدانی چگونگی اجرایی شدن برنامه ها و فعالیت ها و تعامل چهره به چهره با همکاران عزیز شاغل در مدارس صورت می گرفت.
 در طول این مدت اجرای مهمترین پروژه های آموزش وپرورش مانند استقرار نظام جدید 3-3-6 براساس سند تحول بنیادین و تدارک الزامات فضا ، نیروی انسانی و تجهیزات مورد نیاز ، تک نوبته شدن 97 درصد مدارس استان ، ورود و بهره گیری از تکنولوژی های نوین به کلاس های درس در قالب هوشمندسازی مدارس ، ایجاد و راه اندازی و پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان در قالب دو پردیس دختران و پسران مرکز استان و مراکز وابسته ، اجرای طرح های ورزشی ویژه دوره های تحصیلی ، هدایت تحصیلی و توجه ویژه به بخش مهارتی ، ساماندهی نیروی انسانی ، راه اندازی مدارس تخصصی قرآنی ، توسعه مدارس پرورش استعدادهای درخشان و نمونه دولتی و... توام با تلاش بسیار و کار تیمی منسجم بود.

در پایان ضمن کسب حلالیت از یکایک همکاران عزیزم  ، برخود فرض می دانم تا از تلاش صادقانه ، شبانه روزی و متعهدانه همه همکاران عزیز در سطح اداره کل ، ادارات تابعه و مدارس و همچنین حمایت های همه جانبه مسؤولین نهادها و دستگاه های مختلف استان ، نماینده معزز ولی فقیه در استان و ائمه جمعه و جماعت استان ، استاندار ان محترم ( آقایان طاهایی و فلاح ) و فرمانداران و بخشداران و دهیاران و اعضای محترم شورای اسلامی شهر و روستا استان ، شهرداران محترم ، همراهی نمایندگان محترم مردم استان در مجلس شورای اسلامی ، اصحاب رسانه و مردم خوب ، ولایتمدار و فرهنگ دوست مازندران سپاسگزاری نمایم و از درگاه خداوند متعال ضمن شکر این فرصت ، قبولی این اندک تلاش صورت گرفته تحت توجهات حضرت ولیعصر(عج) و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری را از این بنده کوچک خود و سرباز انقلاب را مسألت می نمایم و هر کجا که باشم معلم هستم و خود را بدهکار نظام و خانواده های عزیز و ارجمند شهدا و ایثارگران عزیز می دانم.

افتخارات و توفیقات استان در طی سه سال مدیریت اینجانب:
ـ کسب رتبه اول کنکور سراسری فنی و حرفه آی و کاردانش به مدت 4 سال
ـ کسب رتبه دوم کشوری در کنکور سراسری نظری در سه سال متوالی
ـ کسب جایگاه دوم کشوری در شاخص قبولی رتبه های زیر 1000 کنکور سراسری
ـ کسب رتبه اول کشور در شاخص هدایت تحصیلی
ـ کسب یک مدال طلا و مدال برنز کشوری در المپیادها
ـ کسب رتبه چهارم کشوری در المپیاد های علمی و رتبه های دوم از لحاظ تعداد شرکت کننده
ـ کسب رتبه دوم جشنواره کشوری تولید محتوای الکترونیکی توسط دانش آموزان و معلمان مازندرانی
ـ کسب جایگاه سوم کشوری در نخستین جشنواره فناوری ارتباطات و اطلاعات ( فاوا)
ـ کسب رتبه عالی کشوری در چهل و دومین جشنواره فیلم رشد
ـ کسب رتبه اول کشوری در نتایج امتحانات دوره ابتدایی ـ کسب رتبه دوم کشوری در توسعه کمی و کیفی مجلات کمک آموزشی رشد
ـ کسب رتبه نخست در میزان مشارکت به ستاد بازسازی عتبات عالیات
ـ کسب رتبه دوم کشوری در جذب مشارکت های مردمی بعداز تهران بزرگ
ـ کسب رتبه اول ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بیت دستگاههای اجرایی استان
ـ کسب رتبه دوم کشوری در ارزیابی از عملکرد شاهد و امور ایثارگران
ـ کسب سه رتبه اول و یک رتبه دوم کشوری در مسابقات پژوهش و تحقیق توسط دانش آموزان شاهد مازندرانی
ـ کسب مقام اول ، دوم و چهارم بین المللی در مسابقه نقاشی سازمان جهانی بهداشت در سال 2012 توسط دانش آموزان مازندرانی
ـ کسب رتبه ممتاز کشوری در شورای آموزش و پرورش
ـ کسب رتبه اول با پوشش 99.8 درصدی افراد لازم التعلیم و پوشش 100 درصدی بازماندگان از تحصیل در استان
ـ کسب رتبه اول باسوادی کشور در گروه هدف ( 10 تا 49 سال)
ـ کسب رتبه برتر کشوری در جذب و نگهداشت مخاطبین دوره های سوادآموزی و تکمیلی
ـ کسب رتبه اول کشوری در هوشمندسازی مدارس استثنایی و مدارس غیردولتی
ـ کسب رتبه اول طرح هجرت 3
ـ کسب رتبه های اول تا پنجم کشوری در مسابقات نهج البلاغه ، صحیفه سجادیه و تفسیر قرآن کریم
ـ کسب رتبه اول مسابقات کشوری مطالعات و تحقیق دانش آموزی در سی و یکمین جشنواره پژوهشی و ادبی کشور
ـ افتخارآفرینی 28 دانش آموز استان در 14 رشته به عنوان نفرات اوا تا سوم و برگزیده در سی و یکمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری کشور
ـ کسب رتبه دوم گروه سرود دانش آموزان پسر ( شهرستان بابلسر) در بیست و یکمین جشنواره دانش آموزی هنرهای آوایی کشور
ـ کسب رتبه های دوم و سوم کشوری در سی و یکمین جشنواره هنرهای تجسمی توسط دانش آموزان مازندرانی
ـ کسب مقام اول و دوم سرود کشوری دانش آموزان استثنایی

خداوند یار و نگهدار همه شما باشد
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

دوست 28 بهمن 1392
با سلام
ما مدعیان دین نمی دانیم خداوند متعال ناظر براعمال و رفتار ماست و خداوند چه رتبه ای به نیات و اعمال ما میدهد!!!!!!
محمدی 28 بهمن 1392
موقع تحویل سازمان با چقدر بدهی تحویل دادی؟؟؟؟؟
ماچک پشتی 28 بهمن 1392
مدیرکل اموزش و پرورش استان آقای امیری بدور از مسائل سیاسی بخوبی مدیریت کرد چرا نماینده دولت تدبیر این چنین مدیران شایسته را جابجا نموده و افراد سیاسی را وارد عرصه تعلیم و تربیت کرده است که حالا آموزش و پرورش استان جولانگاه افراد سیاسی اصلاح طلب شده است .
میارکلایی 28 بهمن 1392
جناب اقای امیری الحق از مدیران توانمند آموزش و پرورش استان مازندران بعد از انقلاب بودند که به شایستگی و اخلاق خوب خود و بدور از مسائل سیاسی آموزش و پرورش را مدیریت کرد. آرزوی سلامتی برایشان داریم.
منصف 28 بهمن 1392
درود بر آقای امیری که با الگو گرفتن از سیره انبیاء و کاربردی کردن حفظ آیت الکرسی و دعای فرج بین دانش اموزان و فرهنگیان استان مازندران اموزش و پرورش استان را به خوبی و با بهترین بهروری در طول 3 مدیریت کرد و محیط با نشاط در ادارات و مدراس بر اساس محبت به همنوع بوجود اورد چنین مدیران شایسته ای سرمایه ای عظیم برای استانمان بودند حیف که ما از داشتن چنین مدیری محروم شدیم. مربی تربیتی
شهروند 28 بهمن 1392
آمار آمار آمار آمار آمارآمار آقاي مسئول ميشه خواهش كنم اين همه اعداد و ارقام كنار هم رديف نكنيد مگر مردم مي روند ببينند جنابعالي راست ميگوييد يا نه يا بعضي از اين زحمت هاي كشيده شده چه ارتباطي به شما دارد مقام اول در سرود شهرستان بابلسر خوب شما چه نقشي داشتيد. آيا شما در اين چند سال هيچ اشتباهي نداشتيد خواهش مي كنم دست كم 1 مورد آن را بيان كنيد . يا زير مجموعه ي جنابعالي در اين چند سال هيچ كار خطايي يا كم كاري و يا ... نداشت آيا اگر داشت شما توبيخش كردين . هيچكس استبدادراي ، خود بزرگبيني و خود شيفتگي و لابيگري هاي سياسي شما را از ياد نبرده است
نا شناس 28 بهمن 1392
الحمدا...مدیران ایشان اکثرا از اعضای هیات نظارت بودند که در تفتیش عقاید حتی از آبدارچی مدرسه گوی رقبت ازهم می ربودند .ایشان در مقابل اعتراض خانواده های دانش آموز تیزهوش که مدرسه اش به مکان دور ،پرترافیک و آلوده به دود کارخانه چوب و کاغذ بود اصلا پاسخگو نبودند.
نا شناس 28 بهمن 1392
بعنوان یک فرهنگی از همه زحمات این بزرگوار کمال تشر را دارم و برای تک تک نماینده ها و استاندار مازندران متاسفم که به دنبال مدیر لایق نیستند و تنها بدنبال سیاسی بازی هستند در این مدت یک آرامش در این اداره کل حکمفرما بود و همه امور با رضایت همه انجام می شد اصلا جناحی نبود من ایمان دارم که همه همکاران از ایشان راضی بودند چه لزومی داشت که ایشان عوض شوند وزیر ما باید در سطح استان مشاوره های خوبی می گرفت که نگرفت من فکر نکنم نماینده ای از این استان از ایشان ناراضی بوده باشد هنوز هم باورمان نمی شود که ایشان نیستند البته برای این مدیر گل جدید هم آرزوی موفقیت می کنیم لازم است بگویم که دارد مثل قبل پای افراد نالایق به این مجموعه که در مدیریت ارشد آن در استان است باز می شود امیدوارم آقای قاسمی جلوی اینها را بگیرد
نا شناس 28 بهمن 1392
جنای آقای امیری ما باید از شما تشکر کنیم واقعا با متانت خود و اخلاق انسانی اسلامی خود در کمال آرامش این اداره کل را اداره کردید و همه همکاران از روستاهای دور افتاده تا شهرهای اطاف همه و همه از زحمات شما تشکر می کنیم
نا شناس 28 بهمن 1392
محبوبیت شما در میان ما از محبوبیت ولاسکو هم بیشتر است در هر جا که هستید موفق باشید
حسين 28 بهمن 1392
پانصد هزاردانش آموز و چهل و دو هزار فرهنگي ؛ ميانگين براي هر دوازده دانش آموز يك معلم ،اين از جانب آقاي اميري شد مديريت؟
نا شناس 28 بهمن 1392
ba sepas az shomaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
سید 28 بهمن 1392
راست میگه دراوج بی پولی آموزش وپرورش 5000جلدکتابچه باعکس های رنگی چاپ کردن پس از برکناری وتوضیع وارسال آنها به ادارات شهرستان ها هم جزیی هم از ایبن خدمت بوده ظاهرا فراموش شده!!!!!!!!!چندین ماه اضافه کار نیروهای شاغل در اداره را پرداخت نکردن وهزینه کردن این پول در جاهای دیگر هم از خدمات ایشان بوده و....
نا شناس 28 بهمن 1392
ضمن تشکر ازخدمات شایسته وگرانسنگ جناب آقای امیری در طول دوران مدیریت وخدمت ،باید لیست جذب وپارتی بازی معاون ومسئول...که 2 فرزند ودوداماد را با هم سرکار آورده ومشغول کار می باشد ،حال هم در سنگر دانشگاه فرهنگیان مشغول تدریس می باشد فراموش نشود. ولی بنده بدبخت یک فرزندبا مدرک ارشد دارم بیکار هرچه پیگیری کردم به جایی نرسید؟
فرهنگي 27 بهمن 1392
بعنوان يك فرهنگي اعلام مي كنم در دوران مديركلي آقاي اميري بهترين دوران طلائي آموزش و پرورش استان مازندران بوده است.
منصف 27 بهمن 1392
واقعاً حيف شد مديري توانمند و ارزشي مثل آقاي اميري از استان رفتند و ما قدرشان را ندانستيم.
حاج غلام مخلص 28 بهمن 1392
جناب آقای مدیرکل اخلاق و عرفان خداوند تمام این مطالبی که نوشته و شاید امتیاز بیشتری داشته و دوستان کم لطفی کرده و بعضی را از قلم انداخته اند خداوند هم شما را عوض داده و فرزندانرا ببخشدو هم مادر شما را در این شب عزیز رحمت نمایید که این چنین فرزندی را تحویل جامعه داده که واقعاخادم خوبی برای استان بودید دلت را خداوند خوش کند. من هم یک شعار خوب داشته که چند بار برایتان گفته ام (بگذار برای مردم استخوانت را پودر شود).التماس دعا مدیر کل ارزشی وبا اخلاق وعارف
کریم ابدی 29 بهمن 1392
اقای امیری مدیر بسیار قوی و دلسوز بود همکار و دوست عزیز خسته نباشی خداوند ان شاء اله توفیق بیشتری به شما اعطا نماید
سید 29 بهمن 1392
چرا نوشته هاروی صفحه نمیگذارید!!!!
محمد 29 بهمن 1392
آقای امیری همه این عناوین در مدت مسئولیت شما به دست آمد و لی شما نقش خودتان را در کسب این عناوین نفرمودید .
آیا کسب عنوان اولی در کنکور به مدیر کل و عملکردش مربوط است یا به زحمات چندین ساله خانواده و دانش آموز و معلمینش ؟
آیا اجرای برنامه های وزارتی که شما موظف به اجرای آن هستید افتخار محسوب می شود؟
آیا صحت آماری که در هوشمند سازی ارائه می شود تایید شده است که شما افتخار اول شدن در آن را دارید؟
آیا اساسا هوشمند سازی مورد نظر شما چه سطحی از هوشمند سازی را شامل می شود که شما در کارنامه خود از آن دفاع می کنید؟
چند نفر نبروی قوی در دوره شما به اداره کل وارد شده است ؟
تنها مزیت دوره شما نمره انضباط 20 است
نا شناس 29 بهمن 1392
مردی که سیاسی نبود ولی سیاست زده شد برای ماندن چه هزینه های برآموزش وپرورش مازندران تحمیل کرد

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.161 seconds.